Pages

Total Pageviews

Followers

Wednesday, June 1, 2011

قتل هاله سحابی بدست مزدوران رژیم؛ گزارش خبرنگار ما: آثار ضرب و شتم بر بدن هاله سحابی مشهود است / احتمال تحصن و تجمع در تهران

گزارش خبرنگار ما از تهران: هاله سحابی که به صورت موقت و برای شرکت در مراسم دفن پدر از زندان آزاد شده بود در جلوی پیکر او درحالیکه تابلوی عکسی از عزت الله سحابی در دست داشت فریاد می زد و با حالتی اندوه بار گریه می کرد که ماموران لباس شخصی بارها سعی کردند او را با تهدید آرام کنند و عکس پدرش را از دستان هاله خارج کنند.
درگیری لفظی بین آنها باعث شد تا یکی از لباس شخصی ها با مشت بر سینه هاله بکوبد که فشار ضربه به حدی بود که او همانجا از حال رفت. تا رسیدن هاله سحابی به درمانگاه در لواسانات تلاش پزشکان بی نتیجه می ماند و او جان خود را از دست می دهد.

تلاش خانواده سحابی برای ورود به درمانگاه بی نتیجه بود چرا که آن واحد پزشکی به یک پادگان مبدل شده بود.

هم اکنون منزل مرحوم سحابی بیشتر شبیه یک ماتم سراست که در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد.

تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم به شدت با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرارگرفتند.

بسیج و نیروهای لباس شخصی لواسانات به طرز عجیبی وحشیگری می کردند و بی مهابا بر سر و صورت افراد می کوبیدند.

تعدادی از نزدیکان خانواده سحابی بر اثر وحشیگری لباس شخصی ها از حالت طبیعی خارج شده و شوکه شدند و در بیمارستان به سر می برند.

همچنین تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم بازداشت شدند و با اتوبوس به مناطق نامعلومی در بین کوه های لواسانات منتقل شدند که به گفته اهالی پایگاه بسیج و پاتوق لباس شخصی هاست.

از چهارراه تهرانپارس تا لواسانات و حتی در طول مسیر در جاده نیروهای امنیتی مستقر هستند.


مراسم تشییع پیکر عزت الله سحابی

از ساعت هفت صبح امروز تقریبا در تمام نقاط لواسان نیروهای امنیتی مستقر شده بودند که محل اصلی هدایت آنها دفتر نماز جمعه در بلوار اصلی بود. نیروهای لباس شخصی با موتورهای سنگین مجهز به انواع و اقسام ادوات سرکوب در خیابان ها خودنمایی می کردند.

به محض شروع مراسم در حالیکه پیکر سحابی بر دوش بستگان و خویشاوندان او تشییع می شد نیروهای امنیتی به سمت جمعیت هجوم آوردند و در همین جا بود که درگیری فیزیکی روی داد. عبدالله نوری، احمد منتظری، اعظم طالقانی، دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و تعدادی دیگر در این مراسم حضور داشتند.

نیروهای لباس شخصی با شدیدترین وجه ممکن با شرکت کنندگان در مراسم برخورد کردند. خشونت آنها به حدی بود که حتی نیروی انتظامی مجبور بود آنها را به آرامش دعوت کند.

پیکر عزت الله سحابی حتی 300 متر هم تشییع نشد چرا که توسط لباس شخصی ها ربوده شده و به سرعت در قبرستان و بدور از چشم خانواده و مردم او را دفن کردند. اجازه ورود به قبرستان نیز برای هیچ کس میسر نبود.



آثار ضرب و شتم بر بدن هاله سحابی مشهود است

با آرامتر شدن اوضاع در درمانگاه گلندونک لواسان، پزشكان و پرستاران عنوان می کنند که آثار ضرب و شتم بر بدن هاله سحابی کاملا مشهود بوده است.

این درحالیست که از ساعتی قبل خبرگزاری های وابسته به حکومت در اخباری متناقض سعی دارند تا دلیل فوت هاله را بیماری عنوان کنند. از همین رو هریک از آنها بیماری خاصی را برای فوت او در نظر گرفته اند. از مرض قند گرفته تا سکته قلبی و .....

خبرگزاری های حکومتی به نقل از يحيي شامخي فرزند هاله سحابی، کشته شدن مادر وی در اثر ضرب و شتم را تکذیب کرده اند.

اضافه می شود پسر هاله سحابی بارها از سوی حکومت مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته بود.


گزارش دوم

با پایان یافتن مراسم تشییع پیکر عزت الله سحابی اسامی بازداشت شدگان از طرف خانواده های آنان اعلام می شود. یکی از آنها حامد منتظری پسر احمد منتظری و نوه آیت الله منتظری است که در بین بازداشت شدگان است.

جمعی از نویسندگان و خبرنگاران روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم شرکت کردند که خبر می رسد تعدادی از آنان نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

از تحریریه روزنامه اطلاعات خبر می رسد که به آنان هشدار داده اند هیچگونه خبری در مورد اتفاقات صورت گرفته در جریان مراسم خاک سپاری امروز منعکس نکنند.

از دقایق پیش شاخه جوانان نهضت آزادی و جمعی از دیگر فعالین سیاسی اعلام کردند که به نشان اعتراض به سمت خانه هاله سحابی حرکت می کنند و قصد دارند در منزل او تحصن کنند.

آدرس منزل هاله سحابی خیابان گیشا، پشت بانک کشاورزی، مجتمع مسکونی نسیم است.

*****

یکی از خوانندگان سایت نیز نوشته است: در پی جان باختن هاله سحابی به دست مزدوران نظام جمعی از زنان داخل کشور در طی تماسی اعلام کرده اند عصر امروز 11خرداد ساعت 6عصر درمیدان ونک تجمع کرده و بطرف خانه هاله براه خواهند افتاد.

No comments:

Post a Comment