پانزدهمین شماره هفته نامه ۹دی در حالی امروز منتشر شد که این هفته نامه تیتر یک خود را به برگزاری اولین همایش سراسری قرارگاه عمار اختصاص داده و عنوان کرده است: «تجمع بزرگ قرارگاه عمار؛ هشدار به جریان منحرف و نفوذی».
۹دی ضمن ارائه گزارشی از این تجمع که با حضور آیت الله مصباح در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار گردید، خلاصه ای از بیانات علامه مصباح و دو تن از سخنرانان این مراسم، حجت الاسلام پناهیان و دکتر حسن عباسی را منتشر کرده است. همچنین این هفته‌نامه در یک گزارش ویژه، سخنان صریح جمعی از وعاظ و علما که هفته گذشته در تبیین ولایت فقیه و انتقاد از کوتاهی رئیس جمهور در عمل به حکم رهبری ایراد گردیده بود را باز نشر داده است. حجت الاسلام صدیقی، آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام طائب از جمله این سخنرانان است.
سرمقاله ۹دی پانزدهم را محمدحسین صفارهرندی با عنوان «وزنه ها و پارسنگها» نوشته و در آن به تبیین افراد و جریانهای مختلف سیاسی از منظری نو پرداخته است.
مدیر مسؤول ۹ دی در یادداشتی با عنوان «آغوش باز خواص مردود و بصیرت حزب الله» به واکاوی رفتار جریان فتنه در مقطع حاضر پرداخته است. رسایی به جریان حزب الله یادآور شده که برای فرار از جریان فتنه نباید به جریان خواص مردود پناه ببرند.
مهمان صفحه گفتگوی این شماره ۹دی نادر طالب زاده مجری و تهیه کننده برنامه پربیننده و مبتکرانه راز است. طالب زاده در این گفتگو علاوه بر ناگفته هایی از برنامه راز و سیاستهای صدا و سیما، به تبیین شخصیت فکری و هنری شهید آوینی نیز اشارات قابل توجهی کرده است.
مخاطبین ثابت صفحه جریان شناسی این هفته می توانند از زندگی، آراء و ارتباطات عبدالعلی بازرگان یکی از چهره های شاخص مروج اسلام آمریکایی اطلاعات مستند و قابل تأملی به دست آورند. «عبدالعلی بازرگان اسلام‌گرای فقاهت ستیز» عنوان مطلب این صفحه است.
صفحه جبهه فرهنگی ۹دی این هفته گزارشی از مراسم رونمایی کتاب ارزشمند «معارف انقلاب» که دربرگیرنده بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انقلاب اسلامی است، ارائه کرده و بخشهایی از سخنان علیرضا مختارپور نویسنده کتاب و سخنرانی صفار هرندی را در این مراسم منتشر کرد.
مطالب دیگر ۹دی از این قرارند:
صفحه سیاست: «اشتراکات جریان انحرافی و جریان مردود» در مورد مواضع علی مطهری و عباس امیری فر؛ «کارکردهای امروزی جریان تحمیل گر»؛ «ماجرای الف از قلم افتاده» در خصوص تبیین شاخص گرایی در مقابل شخص گرایی؛ بررسی اختلافات دولت و مجلس؛ روایت آقا تهرانی از جلسه احمدی نژاد با رهبر معظم انقلاب
صفحه هنر و رسانه: زنان غیر ایرانی! به قلم وحید یامین پور؛ «انتقاد از دگردیسی معنای عمو در برنامه کودک تلویزیون» به قلم علی جعفری؛ ایسلام غنچه لری و خبرهایی از دنیای سینما
صفحه اقتصاد: «۱۵۰۰میلیارد تومان به نام مردم به کام م…» که در نقد بودجه فرهنگی دولت دهم است؛ سیمان از وابستگی محض تا صادرات؛ آیا الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همان جهاد اقتصادی است؟ به قلم دکتر شیخی و مطالبی در خصوص بودجه و بازار طلا و سکه و …
صفحه بلاگستان: «آیا رتبه بندی الکسا دقیق است؟» «بازتاب وبلاگی وقایع بازی پرسپولیس الاتحاد»
صفحه بین الملل: «گزارش یک جشن و هزاران ترحیم» در مورد حواشی مهمتر از متن عروسی پر خرج نوه ملکه انگلیس
صفحه آخر: «مداح عرشی» مطلبی است از حسین قدیانی در خصوص حاج منصور ارضی؛ «فتنه در کمین است»
۹دی هر هفته شنبه ها در کلیه مراکز مطبوعاتی عرضه می شود.
منبع: مشرق