Pages

Total Pageviews

Followers

Tuesday, October 18, 2011

لیبی؛ 'بنی ولید' سقوط کرد / هیلاری کلينتون وارد طرابلس شد

http://www.iranpressnews.com/source/109636.htm
به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا امروز در دیداری غیر منتظره وارد طرابلس، پایتخت لیبی شد.

خانم کلینتون قرار است در این سفر با مقامات حکومت جدید لیبی دیدار و گفتگو کند.

بنابراین گزارش، یک مقام آمریکايی از آمادگی واشنگتن برای ارائه کمک به لیبی در زمینه های مختلف خبر داده است.


شهر 'بنی ولید' سقوط کرد

همزمان فرمانده نیروهای نظامی شورای انتقالی لیبی اعلام کرد که انقلابیون لیبی موفق شدند، شهر بنی ولید را به تصرف کامل خود درآورند.

شهر بنی ‌ولید یکی از آخرین سنگرهای قذافی، دیکتاتور فراری لیبی بود که در 170 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس قرار دارد.

فرمانده نیروهای نظامی شورای انتقالی لیبی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که با آزادی کامل بنی ‌ولید، هم اکنون در شرق، راه سرت و در جنوب، راه سبها و در غرب، راه طرابلس باز شده است.

مرگ مشکوک یک سرباز وظیفه در پادگاه قرچک ورامین

خبرگزاری هرانا - سرباز وظیفه نیروی انتظامی، میثم روستایی که در پادگان قرچک ورامین به خدمت سربازی مشغول بوده در پی تنبیه انضباطی به طرز مشکوکی جانباخت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سرباز وظیفه که در مرخصی بسر می‌برده است مورخ ۳۱ شهریور از سوی فرمانده خود به پادگان احضار می‌شود و پس از چند روز خبر مرگ وی به دست خانواده‌اش می‌رسد.

بر اساس گزارش هم خدمتی‌های میثم روستایی به خانواده‌اش، وی پس از مراجعه به پادگان به دلیل نامعلومی جهت تنبیه انضباطی به انفرادی منتقل می‌شود، سپس ساعت ۱۴‌‌ همان روز عده‌ای از پادگان به منزل وی مراجعه کرده و ضمن دریافت کارت شناسایی و دفترچه بیمه بدون هیچ توضیحی محل را ترک می‌کنند.

صبح روز بعد، دوم مهر ماه به خانواده وی اطلاع می‌دهند که وی در انفرادی دست به خودکشی زده است و عصر یکشنبه پیکر وی تحویل خانواده هاش می‌شود.

یکی از سربازان پادگان قرچک ورامین به خانواده وی گفت میثم با فرمانده خود درگیری لفظی داشته است.

پزشکی قانونی نیز تا کنون گزارش پزشکی صادر نکرده است و آنرا به ماه آینده موکول کرده است.

Saturday, October 8, 2011

اعتصاب غذای سحرخیز و26 زندانی کرد...رقابت در جنایت میان اوین تهران و رجائی شهر کرج

اعتصاب غذای ۲۶ زندانی سیاسی کرد زندان رجایی شهر کرج
سایت خبری تحول سبز گزارش داد که ۲۶ زندانی کُرد ایرانی در بند دو (دارالقرآن) زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به تبعیض حاکم در این زندان و نادیده گرفتن حقوق‌شان توسط مقامات زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند. آنها خواهان پایان دادن به یورش‌ها، ضرب وشتم‌ها و شکنجه‌های جسمی و روانی، انتقال به بند زندانیان سیاسی و به‌ رسمیت شناختن حقوق اولیۀ خویش مانند برگزاری نماز جماعت و عدم توهین به اعتقادات مذهبی اهل تسنن و تحقیر آنها شده اند.
همزمان با این گزارش شده که عیسی سحرخیز، مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت خاتمی در وزارت ارشاد نیز که از زندانیان کودتای 22 خرداد است و در زندان رجایی شهر کرج بسر می برد، برای دومین بار دست به اعتصاب غذا زد و تهدید کرد اگر به خواست های او توجه نشود اعتصاب دارو نیز خواهد کرد.
وی از ۸٢٧ روز پیش در بازداشت موقت (!) است و با هدف جلوگیری از افشای آنچه بر سر او در زندان و هنگام بازداشت آورده اند و یا آنچه که در زندان شاهد بوده، به وی مرخصی نمی دهند.
پیک نت ـ 16 مهر 1390

کار "نظام" در سرکوب جامعه خوب پیش نمی رود

منصور امان
 http://www.iranpressnews.com/source/108869.htm

وقتی یک نماینده مجلس مُلاها، آنهم عُضو کُمیسیون اجتماعی آن که وظیفه جو سازی و قانون تراشی برای هموار کردن مسیر تحمیلهای شرعی و فرهنگی بر جامعه را به عُهده دارد از "حق استفاده مردُم از امکانات اشاعه جریان آزاد اطلاعات" سُخن می گوید، می توان شرط بست که کار "نظام" در سرکوب جامعه خوب پیش نمی رود و یا شاید حتی با مانع روبرو شده باشد.

آقای محمد قیوم دهقانی، نماینده ایرانشهر و سرباز و الگان، تنها کسی در نهاد قانونگُذاری رژیم ولایت فقیه نیست که به نظر می رسد خواب نما شده و الهام گرفته که "جمع آوری ماهواره" با "حاکم کردن زور" مُترادف است.

یک عُضو دیگر همین ستاد پُشتیبانی ترور فرهنگی، آقای نصرالله ترابی قهفرحی، نماینده شهرکُرد نیز رهنمود عالمانه داده است: "مسوولان به حق مردُم برای دسترسی به اخبار و اطلاعات احترام بگذارند."

پایوران مزبور، توجُه غیرعادی خود به "حق مردُم" را زمان کوتاهی پس از آن نشان دادند که سرکرده نیروی انتظامی از توقُف "ورود ماموران پُلیس به واحدهای مسکونی" و "عملیات راپل" برای "جمع آوری ماهواره" خبر داد. پاسدار اسماعیل احمدی مُقدم با شکوه از "مُقاومت مردُم در هنگام اجرای قانون"، به صراحت اعتراف کرد که طرح وحشت پراکنی و مرعوب کردن مردُم از این طریق به شکست انجامیده است.

دو عُضو نامبُرده کُمیسیون اجتماعی مجلس نیز در حاشیه سینه چاک دهی ناگهانی برای "جریان آزاد اطلاعات"، نجوا سر داده اند که با جمع آوری ماهواره، مُشکلات بیشتر شده (قیوم دهقانی) و مردُم با نیروی انتظامی مُبارزه منفی می کنند (ترابی قهفرحی).

گفته های مزبور تردیدی به جا نمی گذارد که جمهوری اسلامی یک دور نبرد با جامعه را باخته است و ناچار گردیده راهکاری که در کنار آزار دُختران و زنان به بهانه بدحجابی، ابزار مُهمی در برقراری رژیم ترور در مُحیطهای عُمومی و خُصوصی به حساب می آمد را روی یخ بگذارد. با این وجود، عقب نشینی اجباری مزبور هرگز به مفهوم پس نشستن از سرکوب و ترور جامعه برای مهار آن در مجموع نیست.

گره خوردن بند ناف رژیم ولایت فقیه به وحشت پراکنی و سرکوب دایمی را آیت الله خاتمی در نمایش جُمعه دیروز (آدینه) به خوبی مُجسم کرده است. او وحشت زده از به صدا درآمدن کوس رُسوایی دُزدی میلیاردی رهبران و وابستگان حُکومت از هر بام و بر سر هر بازار، به هوچی بازی علیه "بی حجابی" پرداخت و خواستار شد: "نباید بگوییم فساد اقتصادی از مساله حجاب مُهم تر است."

در همین روز (آدینه)، سرکردگان بازوی سرکوب "نظام"، اوباش پاسدار و بسیجی شاغل در لشکر ضد شورش "مُحمد رسول الله" را در حاشیه شهر تهران گرد آوردند و تشکیل "گُردانهای امنیتی امام علی" را اعلام کردند. پاسدار جعفری، سرکرده سپاه پاسداران وظیفه "گُردانهای" مزبور را "برخورد با صحنه‌های مختلف اجتماعی" نامید.

سازماندهی جدید اوباش و مانُور تبلیغی روی آن، حرکتی است که بیش از همه در پی چاره جویی و توازُن بخشیدن به ناکامی حُکومت در به اطاعت یا خاموشی واداشتن جامعه از طریق ترور سیستماتیک آن می باشد. شکست از "دیشها"، یک جلوه نمایان شده از این وضعیت است.

Tuesday, October 4, 2011

خروج فوری اختلاس از دستور کار شورای پول و اعتبار



خبرگزاری فارس: در حالی که موضوع اختلاس در دستور کار امروز جلسه شورای پول و اعتبار قرار داشت، محمد نهاوندیان دقایقی پیش خبر داد که با ارسال نامه ای موضوع اختلاس از دستور کار جلسه امروز شورا خارج شد.
پیش از این اعلام شد که جلسه امروز شورای پول و اعتبار با موضوع اختلاس اخیر و اصلاح قوانین بانکی و گشایش اعتبار اسنادی برگزار خواهد شد.
این در حالی است که محمد نهاوندیان عضو شورای پول و اعتبار دقایقی پیش گفت، نامه ای دریافت کرده است مبنی بر اینکه موضوع اختلاس از دستور کار جلسه امروز شورای پول و اعتبار خارج شده است.
خبرنگار فارس پیگیر دلایل خروج موضوع اختلاس از دستور کار امروز شورای پول و اعتبار از مسئولان ذیربط است.

خامنه ای در تله اختلاس 3 میلیارد دلاری

رهبر جمهوری اسلامی، که تمام قدرت و هدایت حکومت در اختیار ایشان است، روز گذشته در ارتباط با اختلاس 3 میلیارد دلاری به جمع "دزد را بگیر، دزد را بگیر" ها پیوست و فرمود که اگر به توصیه چند سال پیش ایشان عمل شده بود این اختلاس روی نمی داد.
اولا، آنکه باید پاسخگوی این فساد و اختلاس و دزدی و غارت باشد شخص خود اوست، زیرا دولتی که این فساد و غارت در آن روی داده، با حمایت همه جانبه وی در سال 1384 بر سر کار آمد و ایشان بارها و بارها آن را دولت زنده کننده اهداف انقلاب 57 اعلام داشته و در انتخابات سال 1388 نیز دست به یک کودتای خونین زد تا جلوی رئیس جمهوری شدن موسوی را که منتقد دوراندیش و آشنا به جاه طلبی های ویرانگر خامنه ای بود بگیرد. با همین کودتا احمدی نژاد را در کاخ ریاست جمهوری حفظ کرد. فرمان خصوصی سازی را خود وی با ابلاغ فرمان "اصل 44" که بکلی ماهیت دیگری جز ماهیت واقعی آن در  قانون اساسی دارد به مجمع مصلحت و سپس دولت احمدی نژاد ابلاغ کرد. از شکم همین خصوصی سازی و اجرای فرمان ایشان است که کارخانه ها را به یغما بردند، پول نفت و گاز را چپاول کردند، تولید را نابود و کشور را وابسته کامل به واردات کردند، بانک های خصوصی مثل قارچ از زمین روئیدند و ثروت ملی و حتی پس اندازهای مردم در بانک ملی را به یغما بردند.
بنابراین، آقای خامنه ای روز گذشته در دیدار با دست اندرکاران حج، به دفاع از خویش برخاست و خواهان جلوگیری از پخش اخبار مربوط به فساد و دزدی و غارت کشور توسط دولت و فرماندهان سپاه شد. او به ظاهر از پیگیری پرونده اختلاس 3 میلیارد دلاری سخن گفت اما جان کلام او این نبود. جان کلام این بود که «رسانه ها این قضیه را کش ندهند. عده‌ای می‌خواهند از این حوادث برای زدن توی سر مسئولین سوءاستفاده کنند.»
ایشان نگران تو سری و پس گردنی به مسئولین نیست، بلکه نگران موقعیت خویش است، مگر نه آنکه خود ایشان در راس همین مسئولین قرار دارد؟ و از ترس باز هم بیشتر روشن شدن نورافکن ها روی خویش است که دستور "کش ندادن" را صادر فرمود.
مملکتی که حتی به اعتراف خود وی در همین سخنرانی با "توصیه" یک فرد اداره شود و تمام نهادها و ارگان های حکومتی آن تابع فرامین حکومتی و باصطلاح توصیه های او باشند، دستگاه قضائی اش کاری جز صدور احکام امنیتی، دستگاه امنیتی اش کاری جز پرونده سازی و جاسوس بازی برای فعالان سیاسی، سپاه پاسدارانش مامور سرکوب و شکنجه و اعتراف گیری از شریف ترین کارگزاران 33 سال گذشته و... باشند و مجلس آن چنان فلج و زمین گیر که حتی جرات سئوال از احمدی نژاد را نداشته باشد و دولتش با سرنیزه فرمانده کل قوا بر سر کار باشد و رهبرش بی وقفه نگران حقانیت روز افزون نظرات و نگرانی های کسی که به فرمان وی حبس خانگی شده (موسوی) حاصلی جز این می تواند داشته باشد که شاهدیم؟
اگر مطبوعات آزاد بودند و در همان ابتدای کار آفتابه دزد را معرفی می کردند، حالا شتر دزد چنین آسان 3 میلیارد دلار به جیب می زد؟
آقای خامنه ای در همین سخنرانی فرموده است: «به بدکار و خرابکار و مفسد ترحم نکنید.» در راس این بدکاران و خرابکاران و مفسدان که همگی در راهپیمائی میثاق با رهبری شرکت کرده اند و برخی از آنها با سلاح کمری ترک موتور سیکلت نشسته و در روز روشن به مردمی که فقط می پرسیدند "رای من کو؟" شلیک می کردند، چه کسی جز خود ایشان و امثال آیت الله جنتی و بقیه زنگوله های بیت رهبری قرار دارند؟
آن که باید پاسخ این فساد و غارت و اختلاس و دزدی و به خاک سیاه نشستن مردم را بدهد، شخص خود ایشان است. همه نهادها و ارگان ها را ایشان فلج کرده و دهان رکن چهارم آزادی و دمکراسی، یعنی "مطبوعات" را نیز به زور سرنیزه سپاه بسته است، تا پاسخ ندهد. درحالیکه همه میدانند، تمام قدرت در اختیار ایشان است و هر فسادی که در شکم این قدرت رشد کرده و متولد شده، فرزند خلف حکومت مطلقه ایشان است.

Sunday, October 2, 2011

اینها زیر عبای آقای خامنه ای رویش کردند!

از زیر عبای آقای خامنه ای و چفیه ای که او به گردن می بندد و به تقلید از او، هر چاپلوس و مال مردم دزد و غارتگری یک چفیه عربی دور گردن خود می بندد، این خانه ها و اتومبیل ها در آمده است. اینها همگی، بقول آقای خامنه ای در نماز جمعه تهران "رویش یافتگان" در برابر "ریزش کردگان" اند. یعنی موسوی و کروبی و خاتمی و میردامادی و تاج زاده و بهزاد نبوی و دهها و دهها کادر مذهبی انقلاب ریزش کرده و جایشان در زندان است و این دزدها به همراه احمدی نژاد و مشائی و خاوری و انصاری و دهها و دهها نمونه دیگر رویش انقلابی کرده اند. این سرنوشت بر سپاه نیز حاکم شده است. یعنی شریف ترین فرماندهان سپاه خانه نشین و گوشه نشین و بی مسئولیت شده اند و امثال سردار رادان و سردار احمدی مقدم و فدائی (که حالا نماینده مجلس شده) رویش کرده اند و آدم می کشند و جلوی مردم ایستاده اند. همین سرنوشت شامل حال روحانیت نیز شده است. یعنی امثال احمد جنتی و مصباح یزدی و شیخ جعفر شجونی و احمد خاتمی، باتفاق مداحان بیت رهبری مانند حداد و منصور ارضی رویش کرده اند و آیت الله صانعی و آیت الله دستغیب و آیت الله اردبیلی و آیت الله بیات خانه نشین و حاشیه نشین. تکلیف موسوی و خاتمی و کروبی و هاشمی هم که معلوم.

این عکس ها و فیلمی که می بینید، بخش کوچکی از آن رویشی است که در زمان آقای خامنه ای و در دولت احمدی نژاد روی داده است.

1- فیلم خانه 180 میلیارد تومانی انصاری، که می گویند یکی از اختلاس کنندگان 3 میلیارد دلاری است.(اینجا کلیک کنید)

2- عکس خانه خاوری در تورنتوی کانادا