Pages

Total Pageviews

Followers

Thursday, September 29, 2011

واشنگتن پست: مبارزه مسلحانه با هدف سرنگونی اسد

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، شماری از نظامیان جداشده از ارتش سوریه با تشکیل گروهی و با جذب نیرو در حال انجام مقدمات کار برای شروع یک مبارزه مسلحانه با هدف سرنگونی رژیم بشار اسد هستند.

برپایه این گزارش، ژنرال "ریاض اسعد" رهبری این گروه مسلح را در اختیار دارد. وی در ماه ژوئیه از نیروی هوایی سوریه گریخت و به ترکیه پناهنده شد.

ژنرال اسعد می گوید، این آغاز یک طغیان مسلحانه است چون رژیم اسد فقط زبان زور می فهمد.

واشنگتن پست نوشت، یکی از نقشه های این گروه این است که قطعه ای از شمال سوریه را از کنترل حکومت بشار اسد خارج سازد و با جلب حمایت های بین المللی آن را منطقه پرواز ممنوع اعلام نماید. سپس با تهیه سلاح از کشورهای دوست، یک مبارزه همه جانبه مسلحانه برای سرنگون ساختن حکومت اسد به جریان اندازد نظیر انقلاب لیبی که به سرنگونی رژیم قذافی منتهی شد.


ارتش آزاد سوریه مسئولیت عملیات مسلحانه را برعهده گرفت

العربیه: یک گردان وابسته به ارتش آزاد سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد در یک عملیات نظامی تعدادی از نیروهای امنیتی و اوباش هوادار بشار اسد معروف به "شبیحه" را در منطقه جبل الزاویه به هلاکت رسانده است.

این گردان جدا شده از ارتش سوریه با صدور بیانه ای اعلام کرد طی عملیاتی تعداد زیادی از دانش آموزان بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی را نیز آزاد کرده است.

فعالان سوری می گویند در درگیری های منطقه "رستن" حداقل 17 تن ار مخالفان رژیم کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام داشت در تظاهرات روز چهارشنبه در شهرهای حمص، باب عمرو، ادلب، بانیاس و درعا، 14 تن کشته شدند.

در شهر ساحلی بانیاس سه افسر جداشده از ارتش سوریه در درگیری با نیروهای امنیتی هوادار بشار اسد کشته شدند.

شاهدان عینی می گویند امروز در منطقه خالدیه صدای مهیبی شنیده شد که گمان می رود در نتیجه انفجار باشد. بر اساس همین گزارش صدای انفجار مهیبی نیز در شهر ادلب شنیده شده است. نیروهای امنیتی در این شهر با یورش به روستای الرامی و الصنمین و نیز روستای حرستا در حومه دمشق تعداد زیادی را بازداشت کردند.


قتل یک متخصص هسته ای

این درحالی است که دیروز اغلب شهرهای سوریه شاهد تظاهرات گسترده ای بود. در شهر حمص دکتر عبدالکریم خلیل یکی از متخصصان در رشته مهندسی هسته ای و استاد دانشگاه بعث در شهر حمص بوسیله نیروهای امنیتی هوادار بشار اسد به قتل رسید.

فعالان سوری می گویند عبد الکریم چند روز پیش در کنفرانسی از رژیم بشار اسد انتقاد کرده و خواستار انجام اصلاحات فوری در کشور شده بود.



مخالفت مجدد روسیه با قطعنامه غربیها عليه رژیم سوريه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، سفیر روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو با پیش نویس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه رژیم سوریه مخالف است.

این در حالیست که کشورهای غربی با هدف جلب حمایت چین و روسیه، درخواست قبلی خود را برای تحریم فوری رژیم سوریه در پیش نویس قطعنامه جدید کنار گذاشته بودند.

با اینهمه سفیر روسیه در سازمان ملل گفته است، پیش نویس قطعنامه جدید نیز حاوی بندهايی است که می تواند پیامدهايی بدنبال داشته باشد.

وی افزود، ما معتقدیم که قطعنامه شورای امنیت در مورد سوریه، ادامه همان سیاستی است که به تغییر رژیم در لیبی منجر شد.

مخالفت روسیه با قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم سوریه در شرایطی است که خشونت علیه معترضان سوری بویژه زنان روز به روز افزایش می یابد.


تجاوز و خشونت هدفمند نیروهای امنیتی سوریه علیه زنان

شهرزادنیوز: با افزایش شمار زنانی که در سوریه مفقود شده و مورد تجاوز قرار می گیرند، شواهدی به دست آمده نشان می دهند که نیروهای امنیتی این کشور برای شکستن مقاومت معترضان به حکومت بشار اسد، به طور سیستماتیک و هدفمند خشونت علیه زنان را شدت داده اند.

فعالان سیاسی و حقوق بشری شهر "حُمص" تاکنون 20 مورد را مستند کرده و بر این باورند که رقم واقعی باید بیش از این ها باشد. وسام قاسم تعریف، فعال حقوق بشر در سوریه، نیز گفته است که "آنها کودکان را رها کرده و سراغ زن ها رفته اند". به گفته وی، این استراتژی نیروهای امنیتی سوریه برای گسترش ارعاب است.

به تازگی تصاویر تکان دهنده‌ای از جنازه زینب ال حسنی، 18 ساله، نخستین زنی که قربانی خشونت دولتی در سوریه گردید، پخش شده‌اند که بازوان، پاها و سرش از تن جداشده بودند. خانواده‌اش جنازه او را در یک بیمارستان نظامی یافته و مجبور شده اند امضا کنند که دخترشان توسط باندهای جنایتکار مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل رسیده است.

به گزارش "ولت آنلاین"، یک زن جوان فعال از شهر حمص، که نخواست نامش فاش شود، گفت که خشونت علیه زنان روز به روز افزایش می یابد. هر روز بر تعداد خانواده هایی که به مرکز فعالیت وی مراجعه کرده و از مفقود الاثر شدن زنان خبر می دهند، افزوده می شود. آخرین نمونه این جنایت، پیدا کردن 5 زن عریان و در حال خونریزی در یکی از مزارع اطراف شهر بوده که خانواده هایشان از ترس مجبور به سکوت شده اند.

No comments:

Post a Comment