Pages

Total Pageviews

Followers

Thursday, July 7, 2011

قاضی دادگاه در میناب :"به جهنم که حال کمال شریفی بده، بذار بمیره!"

شهرزاد نیوز: با این که حال کمال شریفی زندانی سیاسی کرد که از 5 تیر 1387 در زندان به سر می برد، در جهل و سومین روز اعتصاب غذا به شدت وخیم است، مقامات و مسئولین دادگاه و زندان از اجازه ملاقات به خانواده اش خودداری کرده اند.

این مطلب را طاها شریفی، برادر کمال شریفی، در گفتگو با شهرزاد نیوز اعلام کرد. او همچنین اظهارداشت که حتی قاضی دادگاهی در میناب در پاسخ به خانواده کمال شریفی که نگران سلامت وی بوده اند، گفته است: "به جهنم که حالش بده، بگذار بمیره"

کمال شریفی روزنامه نگار کرد در سه سالی که در زندان های مختلف به سر برده، تنها یک بار با خانواده اش ملاقات داشته که تاریخ آن به 7 ماه بعد از دستگیری اش - اسفند 1387- بر می گردد. پس از آن او در دادگاه به همکاری با سازمان های کرد متهم و به 30 سال زندان بدون ملاقات محکوم شده است.

کمال شریفی در زندان های متعددی از جمله سقز، سنندج زندانی بوده و هم اکنون در زندانی در شهر میناب به سر می برد.

طاها شریفی همچین گفته است که وکیل فعلی برادرش وعده داده که پس از گذشت سه چهار سال از دوره محکومیت کمال شریفی، برای گرفتن تخفیف دوره محکومیت تلاش خواهد کرد. پیشتر عبدالفتاح سلطانی و شیرین عبادی وکلای کمال شریفی بوده اند که خود یا دستگیر شده و یا مجبور به ترک ایران شده اند.

در پاسخ به این سوال که نهادهای بین المللی چه اقداماتی برای پرونده کمال شریفی کرده اند، طاها شریفی می گوید: "هیچ. هیچ کاری نکرده اند."

منبع:http://www.iranpressnews.com/source/102413.htm

No comments:

Post a Comment